Få mig att läsa blogg ...

Färgen
För att jag ska läsa någons blogg så går jag ofta efter utseendet på bloggen, inte på hur välgjord headern är utan mer på vad det är för färg val, den får inte skrika som denna i färgen, de ska vara en lugn och fräsh färg.
Foton
då jag själv älskar att fota så älskar jag lika mycket att se andras bilder också, har två favoriter, när de gäller bilder och fotandet.
Tips
För jag ska fasna lite extra så älskar jag tips, kanske på någon blogg, kanske smink, musik och annat så är TIPS något kul att läsa, det är du som sätter gränserna när de gäller tipsen..
Väl skrivet
När jag väl besöker en blogg läser jag inte inlägg som är på 2 - 3 ord, eller de på sjukt mycket text, nej, tänk efter innan ni skriver och skriv inte "ska ut nu, ciao" utan skriv mer som "ska dra ut med en kompis, har planerat att ha skoj i parken och träffa andra vänner, kanske någon hemlig beundrare kommer fram och hälsar om man har tur" som ett exempel, kanske inte ta allt de där ordagrant,
Men tänk efter lite extra vad dina läsare kanske skulle vilja läsa också, och inte bara skariva som en dagbok, då kan ni skaffa en riktig och skriva för hand än att lägga upp de på internet.

detta är i alla fall vad som får mig att vilja läsa en blogg, men alla är olika!



Kommentarer
ELIN - ART & PHOTO

Tack ska du ha! :)

2011-08-09 @ 13:32:02 | http://ennelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:
  • Reklam om din blogg undanbedes
  • Följer endast de bloggar jag gillar via Bloglovin
  • meddelanden som, hur mår du, vad gör du m.fl, undanbedes.
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback