"nya" böcker

Har fått lite böcker av mina föräldrar, nu kan man börja läsa igen, fick sex styckna böcker varav tre styckna som fick mitt intresse, det böcker jag fick är nämligen; Imamens Dotter, Allt för min syster och jonas gardells bok, Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter..

Imamens Dotter: Min flyckt till friheten är skriven av Hannah Shah, och är självbiografi, boken är utgiven 2010,
ska bli intressant att läsa denna bok när jag väl börjar, detta var den enda bok som föll mig i smak gemfört med de tre andra som var liknande självbigografi..

Allt för min syster är skriven av Jodi Picoult, denna bok är utgiven 2007,
då det handlar om två systrar varav ena systern har leukemi, och den andra syster måste växa upp så fort och ta hand om sin syster, detta var att jag fasnade för boken, jag tror jag kommer bli fast när de gäller den här boken.

Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter skriven av Jonas Gardell, denna bok är utgiven 2004,
har läst Jonas Gardells bok Jenny, och den är en favorit bok, så tänkte ta och läsa ännu en till bok av honom, nu har jag möjlighet att läsa ännu en bok av hans, böcker, och jag tror jag kommer gilla den här minst lika mycket..



Kommentarer
Rebecca ♥

Allt om min syster finns även om film. My Sisters Keeper.

2011-11-11 @ 15:49:42 | http://ackelina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:
  • Reklam om din blogg undanbedes
  • Följer endast de bloggar jag gillar via Bloglovin
  • meddelanden som, hur mår du, vad gör du m.fl, undanbedes.
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback